<<< Djurens Rätt

Nominera till årsmöte 2018

arsmote-2018

Är du sugen på att arbeta strategiskt för att uppnå en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv? Eller vill du påverka de kampanjer och aktiviteter som din lokala Djurens Rätt-avdelning anordnar? Nominera dig själv för att bli förtroendevald!

I februari är det dags för årsmöte för Djurens Rätt Linköping-Kinda-Åtvidaberg. Det betyder också att det är dags att välja vilka personer som ska bli förtroendevalda i lokalavdelningen. Valberedningens uppgift är att sammanställa ett förslag på personer som årsmötet kan ta ställning till, men för detta behöver vi din hjälp!

Har du funderat över om du själv eller någon du känner vill bli mer aktiv i Djurens rätt och kanske ingå i den lokala styrelsen? Skicka isåfall ett mail med en nominering till oss! Tänk på att för att kunna bli förtroendevald behöver man blivit medlem i Djurens rätt senast innan årsskiftet (och i lokalavdelningen två veckor innan mötet).

De poster som ska tillsättas på årsmötet 2018 är:

• ordförande i styrelsen
  • ordinarie ledamot i styrelsen, minst två, varav en kassör och en sekreterare som styrelsen utser inom sig
  • suppleant (ersättare) i styrelsen, minst en
  • revisor och revisorssuppleant (behöver ej vara medlem)
  • valberedning

För att nominera, skicka ett mail till valberedning.djurensrattLKA[at]gmail.com. Skriv vilken poster du nominerar till, för- och efternamn på den/de du nominerar, samt kontaktuppgifter (mailadress och/eller telefonnummer). Nominera gärna nu på en gång, men absolut senast 3/2 2018!

Har du några frågor?  Skicka ett mail till adressen ovan, eller kontakta styrelsen via Facebook eller mail (linkoping[at]djurensratt.se).

Med vänlig hälsning,

Valberedningen för Djurens Rätt Linköping-Kinda-Åtvidaberg